Sunday 11 March 2012

dia lecture,dia kawan


ZARA ELEENA OMAR PETER.. orang nye peramah tak kira dengan siapa pun.. ramai student suka kat dia sebab dia baik.. dia lecture kami,dan dia juga kawan yang senang untuk berkongsi masalah..


seminggu hnya 2kali je class dengan miss..kalau kami tak dapat datang kelas,dia sangat memahami.. kelas dia tak pernah bosan..ada je yang mampu buat kami tersenyum.. terasa selesa bersama dia..
biasanya,pada hari khamis saya dan Nor Aziah (kawan baik sy dlam kelas) .kami akan luang kan masa untuk keluar makan tengahari..miss Zara kata hari khamis adalah 'hari date kita'..

pagi ni sy dapat sms dari rakan saya,hasanah.. dia beritahu berita yang saya sendiri sukar untuk percaya..miss zara meningal..Ya Allah,masa 2 hanya Allah yang tahu betapa sayu nya hati ini..hari terakhir sy jumpa Arwah pada hari khamis di kedai makan..khamis lalu kami tak dte kerna aziah ada hal..jadi miss kluar makan dengan kawan beliau..sy tak sangka saya akan khilangan dia..dia tempat saya bergurau dan bermanja bsama aziah..
kini tiada lagi gurauan yang mampu memberi senyuman dipagi hari ketika didalam kelas..tiada lagi lecture yang nk kongsi cerita dengan kami..kami redha dengan pemergian miss,kami doakan semoga roh miss dicucuri rahmat dan ditempatkan dengan orang2 yang beriman lagi solehah..AL-FATIHAH..amin



'KAU UMPAMA API  YANG SELALU MEMBAKAR SEMANGAT KAMI UNTUK TERUS BELAJAR..TAPI KINI KAU SUDAH PERGI,,NAMUN KAU MASIH BERTAHTA DIHATI KAMI.ANDAI SATU HARI NANTI KAMI BERJAYA,PERCAYA LAH INI ADALAH HASIL DIDIKAN MU.'

2 comments: